برگزاری نمایشگاه خط عربی در دوحه

مجموعه فرهنگی و هنری کتارا در دوحه پایتخت قطر از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی عربی با عنوان "نزهة العیون" خبر داد.

به گفته مسئولان موسسه کتارا، این نمایشگاه که تا روز نوزدهم دسامبر ادامه دارد با ارائه 46 تابلوی هنری خوشنویسی عربی به دنبال آن است تا غنای فرهنگ و هنر عربی و اسلامی را منعکس کرده و جایگاه زبان عربی و علاقه به این زبان را در میان بازدیدکنندگان که از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور می یابند، ارتقاء دهد.

در این نمایشگاه، آثاری به خط های نسخ، ثلث، دیوانی، نستعلیق، رقاع، کوفی و ​​دیگر خط‌ها و همچنین نقاشی‌های حاوی تزئینات گل و هندسی و مینیاتور به نمایش درآمده است.

آمنه بلتاجی، یکی از مربیان خوشنویسی و تزیینات اسلامی که از این نمایشگاه بازدید کرده در این زمینه در گفتگویی با خبرگزاری رسمی قطر، این نمایشگاه را «شگفت‌انگیز» توصیف و تاکید کرد: نمایشگاه خز عربی کتارا تنوع واقعی هنر اسلامی را بر اساس اسلوب های سنتی معماری و تزیین نسخه‌های خطی به رخ می کشد.

بشائر البدر، خوشنویس و نویسنده قطری نیز که با سه اثر هنری در این نمایشگاه شرکت کرده با بیان اینکه از فناوری دیجیتال در آثار هنری خود بهره برده، خاطرنشان کرد: خط عربی را فضای مناسبی برای بیانی صمیمانه می داند که آزادانه و بدون محدودیت می تواند احساسات انسانی را به نمایش بگذارد.

هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کردند عبارتند از : موزه الکواری، نعیمه الهیل، ایمان السعد، وضحه العذبه، امینه المهندی، بشائر البدر، فایزه محمد، نور فیصل، اسیل کوجان، بشری عمران، هیلین الهادی، خوله الشرشنی.

منبع:

https://www.raya.com/2023/12/04

کد خبر 17562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =